תסקיר חברתי במתחם התחדשות עירונית
(2016-היום. מגוון רשויות וחברות יזמיות מובילות)

כלי חדש וחשוב להתחדשות חברתית

מודוס מלווה יזמי פינוי ובינוי הנדרשים להגיש תסקירים חברתיים בהתאמה להנחיות הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ולדרישות הרשויות המקומיות. בנוסף למה שחייבים, אנחנו מוסיפים המלצות תכנוניות-חברתיות המסייעות לתכנון טוב יותר, מייעצים ליזם לגבי המשך התהליך עם הדיירים ומסייעים בקידום התהליך. אנחנו לומדים לעומק את המתחם, משתמשים במגוון שיטות חקר ויודעים לתרגם את הכל להמלצות תכנוניות. כל אלו יוצרים יתרון תחרותי ומאפשרים ליזם לעמוד ברגולציה באופן מיטבי.

בשנים האחרונות הפכו תסקירים חברתיים למרכיב חובה בכל פרויקט התחדשות עירונית. התסקיר נדרש על ידי מנהלות עירוניות, רשויות מקומיות ומוסדות תכנון ומהווה כלי תומך החלטה בידי היזם וגורמי תכנון עירוניים המקדמים התחדשות עירונית. בשנים האחרונות צברנו ניסיון ייחודי בהכנת עשרות תסקירים חברתיים במגוון פרויקטים. הייחוד שלנו כמתכננים הוא שאנחנו יודעים לומר מה משמעות המידע לתכנון ולביזנס, וגם להמליץ מה ואיך כדאי לעשות כדי לקדם מימוש בפועל.

אנחנו יודעים. אין יותר טוב מדוגמה. אז נספר לכם על 2 תסקירים בהם הבאנו ערך מוסף מוחשי:

במתחם התחדשות עירונית בנס ציונה בו ערכנו תסקיר חברתי מצאנו ש- 83% מהדירות הקטנות בעיר כולה ממוקמות במתחם המיועד להתחדשות.
לנתון זה השפעה דרמטית על היכולת של בעלי הדירות למצוא דיור חלופי בתקופת המימוש, כמו גם על היצע הדירות הקטנות בעיר לאחר מימוש הפרויקט. בהתאם, המלצות התסקיר עסקו באפשרויות שונות להגדלת היצע יחידות הדיור הקטנות במתחם, כמו גם בהמלצות לניהול הקשר מול התושבים וסיוע במציאת דיור חלופי לתקופת הבנייה.

במתחם קנדה בתל אביב- יפו, בתסקיר החברתי שערכנו, איתרנו כי במצב הנוכחי אחוז גבוה מבעלי הדירות המתגוררים במתחם הינם מבוגרים אשר אינם מכירים מספיק את זכויותיהם כדיירים קשישים וכי חסר תהליך ממוקד המסייע להם. גיבשנו תהליך מיוחד להנגשת מידע וזכויות  בשיתוף העירייה שאף הגדירה את התהליך כתנאי למימוש התכנית והוצאת היתרי בנייה.

המליצו עלינו

.

צרו איתנו קשר

דילוג לתוכן