גן אליפלט בפלורנטין  
(2018. עיריית ת"א-יפו)

תכנון עם ילדים

שכונת פלורנטין בת"א היתה נטולת שטח פתוח משמעותי במשך שנים רבות. קבוצת תושבים מקומית הובילה מאבק. גורמי מפתח בעירייה היו קשובים והחלטה התקבלה: הופכים חניון של 5 דונם לשטח פתוח איכותי לטובת תשובי השכונות.

אנחנו קיבלנו אתגר מגניב: "אנחנו רוצים את התכנית הכי טובה, בשיתוף אמיתי של תושבים ופעילים, אה, ויש לכם 3 חודשים ותקציב מוגבל", אמרו לנו בעירייה. שאלנו מי האדריכל ואחרי שהבנו שאלו הם אלי ואלס יחד עם אגף דרום של מנהל קהילה, הבנו שיש על מה לדבר.

כולם יחד: הפעילים שנתנו אמון בסיכוי לתכנון משתף באמת, ממלאי התפקידים במחלקות העירייה, האדריכלים והיועצים – נרתמו לתהליך ממוקד ואפקטיבי. ארבעה חודשים וקצת לאחר מכן היתה תכנית מוסכמת. בדרך היינו צריכים להתמודד עם כמה שאלות מורכבות: כיצד מתכננים מענה טוב לקהילות עם צרכים שונים מאוד: רווקים/ות, בעלי כלבים, הורים צעירים ועוד. מבקשי מפלט החולמים על "אי ירוק בעיר", חובבי ספורט החולמים על פארק מתקנים, והורים שרוצים רגע לנוח כשהילד משחק ולהרגיש בטוח שלא ירוץ לכביש. הפעלנו מערך כלים לשיתוף מקוון, וקיימנו מפגשים וסיורים משותפים. במאמץ משותף, הצליחו כולם להתעלות למקום המאפשר לראות גם את האחר ולמצוא מרחב משותף.

בסיור הראשון ראינו את בית הספר דוריאנוב הצמוד. יחד עם מנהלת וצוות מורות מחויבות, קיימנו תהליך תכנוני בשיתוף עשרות ילדי בית הספר (פוסט שפרסמנו בנושא). ילדים למדו תכנון, חלמו את הגן שלהם, הציעו המון הצעות (חלקן הפכו למציאות שאפשר לראות היום בגן) והכינו תערוכה ומודלים שהוצגו במפגש המסכם. את התהליך סיכם הפנינג קהילתי.

המליצו עלינו

.

צרו איתנו קשר

דילוג לתוכן