אסטרטגיה להתחדשות השכונות הוותיקות ומרכז העיר אילת
(2017-2020)

התחדשות חברתית ותכנון משתף

איך מקדמים התחדשות עירונית באילת? אין ערכי קרקע מתאימים לפינוי בינוי. שוק הייזום עובד אחרת לגמרי ויש המון דירות של משקיעים. מאידך, ביום של רעידת אדמה, יהיה באמת אסון ושכונות שלמות חייבות התחדשות. זו בדיוק הסיבה ששמחנו להצטרף לתהליך כיועצים לתכנון חברתי ומשתף. להיבטים ולכלים חברתיים יש מקום חשוב ביותר במקום כמו אילת. המעורבות בשתי התכניות עם צוותי תכנון מעולים – האדריכל אלי דרמן משרד אלונים גורביץ ופז כלכלה איפשרו השפעה משמעותית.

מה זו התחדשות חברתית? הנה דוגמה: אילת היא עיר תיירות. דיברנו עם בעלי הוסטלים. גיבשנו יחדיו הבנות שמבהירות מהם התנאים שיאפשרו להם למנף אזור היכול לשלב תיירות, מרחב ציבורי איכותי ומגורים לצעירים. זיהינו מחולל צמיחה וגיבשנו תובנות ברורות ליישום.

דוגמה אחרת: באילת המון דירות משקיעים שנהנו שנים רבת מתשואה יפה, אבל לא השקיעו בבניין ובמרחב הציבורי. יועץ חברתי טוב יודע לזהות את הדפוס, לחבר את המשמעות להתחדשות עירונית ולהציע פתרונות מעשיים.

אילת עוברת תהליך מרתק. בעוד עשור היא תהיה עיר אחרת. שדה התעופה התפנה, לב העיר יתחדש, שכונות חדשות ייבנו ושכונות וותיקות יתחדשו. תיירות אחרת תגיע, תחנת רכבת תיפתח והנמל הצבאי יתפנה. עיר אחרת. איזה כיף יהיה לקחת את הילדים ולהראות במה אבא היה מעורב. 

המליצו עלינו

עיריית אילת:

חברת מודוס מייעצת בתחום תכנון חברתי ומשתף בשתי תכניות אסטרטגיות משמעותיות בעיר אילת: התחדשות השכונות הוותיקות ולב העיר.

לאילת מאפיינים ייחודיים בכלל ובפרט בכל הקשור להתחדשות עירונית. הבנו מראשית הדרך כי להיבטים חברתיים ולדיאלוג עם מגוון מבעלי עניין חשיבות מהותית לתכניות אלו.

חברת מודוס הובילה תהליך משמעותי של תכנון משתף, נפגשה עם עשרות בעלי עניין רלוונטיים ובעיקר הביאה למקבלי החלטות תוצרים תכנוניים מוחשיים שיש בכוחם לקדם באופן מעשי התחדשות באילת. הניסיון העצום, הגמישות המחשבתית והיצירתיות יצרו ערך מוסף רב. ניתוח והנגשת היבטים חברתיים לתכנון תרמו מאוד לתובנות ולגיבוש כלים ישימים להמשך הדרך.

יועצי החברה מחויבים מאוד לעבודתם וניכר שהם מונעים מתחושת שליחות. מצאנו תמיד מענה מקצועי, אוזן קשבת לצרכים שלנו, זמינות מלאה ולא פחות חשוב- איכות תוצרים מעולה. למודוס יכולת לדבר עם מגוון נרחב של קהלים, לבנות אמון, להנגיש חומר תכנוני מורכב ולהוציא מהתהליך תובנות תכנוניות ברורות.

הם עובדים מצוין בצוותי התכנון ותורמים את נקודת המבט החברתית- מתודולוגית בכל שלב מצאנו במודוס יועצים נאמנים ונשמח להמליץ עליהם בחום לכל תכנון התחדשות עירונית ותכנון אסטרטגי.

בברכה,
אינג׳ אסף אריכא
מהנדס העיר אילת

צרו איתנו קשר

דילוג לתוכן