תכנית אסטרטגית לת"א-יפו
(2017-2018. עיריית ת"א-יפו)

אסטרטגיה עירונית בדיאלוג עם בעלי עניין רלוונטיים

לפני 12 שנים ערכה עיריית תל אביב – יפו (לראשונה בישראל) תכנית אסטרטגית מקיפה וכוללנית לעיר. התכנית כללה את כל תחומי הפעילות והחיים בעיר. מכוחה "נגזרה" מאוחר יותר תכנית המתאר העירונית. לאחר שהובלנו את שיתוף הציבור בהכנת תכנית המתאר נבחרנו להוביל גם את תהליכי הדיאלוג עם בעלי העניין בעדכון התכנית האסטרטגית. 

בדומה לערים מובילות בעולם, הגיע הזמן לעדכן את התכנית. החלטנו לעסוק ב- 10 תחומי ליבה ולשתף בהכנת התכנית ממלאי תפקידים עירוניים, נציגי בעלי עניין רלוונטיים לכל תחום, מומחי תוכן ואת הציבור הרחב. הובלנו את הדיאלוג עם כ- 300 נציגי בעלי עניין שונים יחד עם שיתוף מקוון לציבור הרחב. גיבשנו את התהליך והמתודולוגיה, ריכזנו את המהלך בשיתוף ממלאי תפקידים עירוניים, הנחנו ותיעדנו 27 סדנאות, הפעלנו כלים חדשניים כגון Graphic Facilitation והנגשנו את התוצרים המסכמים בשלושת שלבי התכנית המופיעים כולם באתר העירוני.

המליצו עלינו

עיריית תל אביב:

עיריית ת"א קידמה לאחרונה עדכון לתכנית האסטרטגית לעיר . התכנית מקיפה, עוסקת ב-10 תחומי חיים ומגבשת אסטרטגיה ברורה לעשור הבא. את העבודה הובילה היחידה לתכנון אסטרטגי בליווי יועצים חיצוניים.

חברת מודוס ייעצה והובילה מהלך מורכב של ניהול ממשק עם מגוון עצום של בעלי עניין רלוונטיים לתכנית ואת שיתוף הציבור הכללי. במהלך הכנת התכנית השתתפו למעלה מ- 250 נציגים של בעלי עניין שונים בכ- 27 סדנאות תכנון בשלושת שלבי התכנון המרכזיים: לימוד וניתוח מצב קיים, גיבוש תמונת עתיד מוסכמת וגיבוש קווי פעולה מרכזיים. חברת מודוס ייעצה לגבי המתודולוגיה המתאימה, מבנה המפגשים, הנחתה בפועל את כלל המפגשים, ניהלה את הידע, הנגישה אותו לאתר העירוני וריכזה תובנות מרכזיות בכל שלב עבור כל אחד מצוותי העבודה. זהו מהלך מורכב ורב תשומות, לו חשיבות רבה בעיצוב החזון העירוני. ליועצי מודוס היה תפקיד מרכזי במהלך זה כשותפים מלאים לתכנית.

מצאנו חברה מקצועית ביותר, זמינה ונגישה לכל התלבטות וצורך . הדברים נעשו תמיד באיכות מוקפדת, בלוחות זמנים קצרים ובחיוך. יועצי מודוס ידעו לחלץ תובנות חשובות מתוך תוצרים מורכבים ולהביא ערך מוחשי בכל שלבי התכנית.

יש לציין, כי חב' מודוס מלווה את עיריית ת"א-יפו מזה שנים רבות במגוון פרויקטים בתכנון, אסטרטגיה, התחדשות עירונית ועוד. בין היתר בהכנת תכנית המתאר לעיר, תכנון ומימוש התחדשות שוק הכרמל, תכנון גן קריית ספר וגן אליפלט, כתיבת תסקירים חברתיים למתחמי התחדשות עירונית, ייעוץ למנהלים עירוניים ועוד.

אנו ממליצים בחום על עבודה עם חברת מודוס. בברכה,

חדוה פיניש
מ"מ מנהלת היחידה לתכנון אסטרטגי מינהל ההנדסה
עירית ת"א-יפו

צרו איתנו קשר

דילוג לתוכן