הכשרה ומחקר יישומי

חלק חשוב בכל פרויקט מוצלח הוא לוודא שממלאי התפקידים מוכנים מבחינת יכולות וכלים להתמודד בצורה המיטבית עם הפרויקט והשינויים שהוא מביא.

המחקר היישומי הוא חלק חשוב מתהליכי ליווי שלנו. חשוב ללמוד מניסיון עבר של אחרים בארץ ובעולם.

הכשרה

ממלאי תפקידים רבים מתמודדים עם הרצון או הצורך לשתף ציבור, להגביר מעורבות ולרתום שותפים לקידום מטרות חשובות. כיום, לשתף ציבור באופן אפקטיבי או להוביל שינוי באמצעות מעורבות בעלי עניין היא דרישת תפקיד ותנאי לקבלה במגוון תפקידים.

איך אנחנו יודעים? כי לאורך השנים הרצנו, לימדנו והכשרנו מאות מנהלים וממלאי תפקידים שונים לבנות תהליכי שיתוף מנצחים, לרתום שחקנים אחרים למהלך, או להבין יחד בארגון מדוע בכלל לשתף ומה יוצא לכולנו מזה. נתנו הרצאות פתיחה, העברנו סדנאות של חצי יום או יום והכשרנו בתכניות ארוכות ומורכבות יותר. בנינו יכולות, נתנו כלים יישומיים ויצרנו שינוי.

 

מחקר יישומי

אנחנו עורכים מחקר יישומי כחלק מתהליך משמעותי יותר. פעמים רבות, כחלק מגיבוש אסטרטגיה או תכנון ממוקד, חשוב לדעת מהו הניסיון הבינלאומי או הישראלי בתחום, מהי הספרות הרלוונטית והאם קיימים כבר מודלים מוצלחים שיושמו במקומות אחרים. לדוגמה: כשבנינו את מנגנון הניהול לשותפות לקיימות אזורית, סקרנו את תחום המשילות המשתפת והצגנו תובנות חשובות מכמה חקרי אירוע בעולם. כשבדקנו כיצד מנהלת חברה הפועלת באפריקה, דיאלוג עם מחזיקי העניין שלה, בחנו כיצד תאגידים דומים עושים זאת ביבשת. כשהצענו התחדשות חברתית לשכונות הוותיקות באילת בדקנו דוגמאות מלמדות מן העולם. לצוות מודוס ניסיון מחקרי אקדמי עשיר המסייע במיקוד המחקר כחלק משלים לפרויקט.

עכשיו כששמעתם על מודוס, זה הזמן להתמקד בארגון שלכם: איזה שינוי אתם מתכננים? מה החזון שלכם לשנים הבאות? נשמח לשמוע ולצאת למסע.

דילוג לתוכן