תכנון חברתי

מגוון שירותי תכנון חברתי,

אילו ישרתו את המטרות שלכם?

ייעוץ חברתי

מתכנן חברתי מביא את נקודת המבט של האנשים לשולחן התכנון. בדיוק כמו שמתכנן סביבתי טוב מציג משמעויות סביבתיות וכלכלן את ההשלכות הכלכליות, מציג המתכנן החברתי את המשמעויות החברתיות. נשמע מורכב? צודקים. זהו תחום תכנון מתפתח שאנחנו במודוס מחוייבים לצמיחתו.

לדוגמה: היינו חלק מצוות תכנון להכנת תכניות אסטרטגיות להתחדשות השכונות ולב העיר אילת. כמו בכל תכנית כזו, קיים רובד פיסי וכן רובד כלכלי. בנוסף, חשוב לא פחות, הוא הרובד החברתי. כשאין ערכי קרקע, כולם מחפשים מחוללי שינוי. בין היתר המלצנו: לשתף תושבים בפעולות פיתוח במרחב הציבורי, להקים ישות עירונית להתחדשות, להקים עבודה קהילתית מוכוונת התחדשות ולהפוך את משקיעי הנדל"ן למשקיעים בעיר.

תכנון דמוגרפי

הערך המרכזי בתכנון דמוגרפי חכם טמון ביכולת להוציא משמעויות תכנוניות ברורות משפע של נתונים. החוכמה היא להתאים את הרזולוציה ולהפיק מהמידע, ידע בעל ערך ישים, לצרכים תכנוניים שונים.

מודוס מתאימה את ניתוח המידע לקנה המידה התכנוני ולתוצרים הרצויים – מתכנון דמוגרפי ביישוב כפרי, דרך קנה המידה העירוני וכלה בתכנון מרחבי. החיבור לתפקידים הנוספים שאנחנו ממלאים בצוותי תכנון – תכנון חברתי ותכנון משתף, מאפשר לנו ליצור סינרגיה ולהביא ערך מוסף. אנחנו מתקפים את הנתונים לא רק באקסל, אלא גם בשטח, בפגישות עם בעלי עניין ומשלבים מידע כמותי עם מידע איכותני.

תכנון פרוגרמטי

עיר של 50,000 תושבים מתוכננת להכפיל את עצמה. האם צריך לייעד בדיוק פי שניים שטחי ציבור מהקיים בעיר היום? ומה אם אין מספיק שטח? התשובה היא מורכבת יותר. נדרשת פרוגרמה חכמה.

אנחנו מחברים מידע חברתי גלוי יחד עם מידע חשוב מבעלי העניין בשטח, בתוספת תובנות חברתיות לגבי משמעויות המידע לתוצאה פרוגרמטית נכונה. לדוגמה: הבנה של פרופיל התושבים, למשל מצב של ריבוי משפחות צעירות, יחד עם מאפייני תמהיל דירות מתוכננות, יגזור פרוגרמה שונה ממצב של שכונה מרובת קשישים. ככל שיורדים ברזולוציית התכנון, מקבלים הדברים משנה תוקף. פרוגרמה בקיבוץ מחייבת הבנה עמוקה של צורת היישוב, המבנה החברתי ותהליכי קבלת ההחלטות.

עכשיו כששמעתם על מודוס, זה הזמן להתמקד בארגון שלכם: איזה שינוי אתם מתכננים? מה החזון שלכם לשנים הבאות? נשמח לשמוע ולצאת למסע.

דילוג לתוכן