השותפות לקיימות אזורית (2015-2018. רמת הנדיב)

מרחב מקיים בשותפות רב מגזרית

ה"שותפות" היא מיזם ייחודי ופורץ דרך וזהו אחד הפרויקטים שאנחנו אוהבים יותר וגאים בו ממש. כיצד מגבשים אסטרטגיה מוסכמת על 5 ראשי מועצות ועשרות בעלי עניין נוספים? כיצד יוצרים הלכה למעשה שותפות רב מגזרית בנושא מורכב כמו קיימות? ב- 2015 החליטה רמת הנדיב שהיא רוצה ליצור מציאות אחרת. מציאות של התנהלות מקיימת יותר במרחב כולו (זכרון יעקב, בנימינה, אלונה, ג'סר א-זקרא וחוף כרמל) ואנחנו נבחרנו לייעץ ולהוביל תהליך אסטרטגי בשיתוף עמוק של בעלי עניין רלוונטיים.

צוות מודוס ליווה את התהליך מראשיתו, ייעץ באופן שוטף למנכ"ל רמת הנדיב, למנהלת השותפות ולראשי המועצות והוביל מהלך אסטרטגי כולל בשיתוף כ- 250 בעלי עניין שונים. בשנה הראשונה ערכנו מיפוי עומק של בעלי עניין ועסקנו בלמידת המצב הקיים ובבניית פלטפורמות מגוונות לדיאלוג בכלים פיזיים ומקוונים. בשנה השנייה גיבשנו יחד אסטרטגיה מוסכמת לקיימות ב- 3 סוגיות ליבה:

  • קיום משותף של טבע חקלאות ואדם
  • תחבורה מקיימת
  • כלכלה מקיימת

התהליך התנהל בדיאלוג רב מגזרי מורכב בהשתתפות עשרות נציגי בעלי עניין, בליווי מומחי תוכן. בשנה השלישית ליווינו תהליכי יישום ומימוש של כיווני הפעולה שהוגדרו באסטרטגיה.

המליצו עלינו

השותפות לקיימות אזורית:

רמת הנדיב עוברת עם חברת מודוס מזה כשנתיים. אמיתי הר לב והצוות שלו מלווים את הפרויקט של רמת הנדיב ״השותפות לקיימות אזורית״ משלביו הראשונים. השותפות היא יוזמה חדשנית וייחודית לקידום סדר היום של קיימות בקנה המידה האזורי. רמת הנדיב רתמה חמש מועצות מקומיות ואזוריות במרחב הסובב כשותפות ליוזמה זו. מודוס מייעצת להנהלת השותפות באופו שוטף ומציעה מסגרות הבנה, תובנות מעשיות ודרכי מימוש בכל הקשור לקידום שותפות מורכבת זו. בנוסף, אחראי צוות מודוס על גיבוש אסטרטגיה לקיימות במספר תחומי ליבה, זאת מתוך דיאלוג, שיתוף וניהול אפקטיבי של ממשק מורכב עם מאוד נציגי בעלי עניין. מודוס מביאה ערך מוסף בגיבוש האסטרטגיה, בקידום התהליך, בבניית הסכמות וברתימה של מגוון השותפים לאורך הדרך.

במהלך העבודה אנו עובדים עם מגוון רחב של בעלי עניין (חקלאים, חינוך, פעילים, תושבים, ראשי מועצות, ממלאי תפקידים, חרדים, עולים ועוד). מודוס מציעה את ההתאמות הנדרשות ואת הגישור הרב תרבותי כדי למקסם את אפקטיביות התהליך. בתהליכי העבודה אנו נתקלים במציאות מורכבת ובצורך להתמודד עם משברים ומתן מענה מיידי בזמן קצר. כמנהלת השותפות וכמי שעובדת באופן צמוד עם אמיתי מצאתי את צוות מודוס זמין תמיד ומאפשר התייעצות ופתרון בעיות באופן שוטף. המענה המהיר, איכותי ומקצועי ביותר. זאת לצד יכולת לעבוד כחלק מצוות מגוון ורב תחומי שמרכיב את היוזמה.

את העבודה שלנו עם מודוס מאפיינים מקצוענות, מחויבות מלאה, ערך מוסף מוחשי ויחסי אנוש מעולים ויוצרים אווירה שגם נעים לעבוד בה וגם מקדמת את השותפות הלכה למעשה.

בברכה,
נעמי אפל
מנהלת השותפות לקיימות אזורית
רמת הנדיב.

צרו איתנו קשר

דילוג לתוכן